Bieganie i jego wpływ na zdrowie

biegaczka

Bardzo często, w życiu każdego człowieka przychodzi taki dzień, że staje przed lustrem, wpatruje się w swoje odbicie i podejmuje decyzję, że pora na zmiany. Chce zadbać o swój wygląd i zdrowie. Pierwszym pytaniem, jakie się wtedy pojawia, jest jak to zrobić. Wiele osób w takiej sytuacji wybiera odpowiednią dietę. Jeszcze inni decydują się na wizyty w siłowni. Ale jednym z najlepszych sposobów, który wpływa na zdrowie i samopoczucie, jest bieganie.

Wpływ biegania na stan naszego zdrowia

Bieganie w bardzo istotny sposób może wpływać na stan zdrowia. Najważniejszym aspektem jest jego wpływ na serce. Dzięki takiej aktywności układ sercowo- naczyniowy pracuje o wiele lepiej. Obniżany jest poziom cholesterolu i ciśnienie krwi.

Sport ten wpływa także na pracę mózgu. Jest on bardziej dotleniony, dzięki czemu lepiej pracuje. Bieganie powoduje także produkcje tak zwanych hormonów szczęścia, czyli endorfin. Podczas takiego wysiłku w znaczącym stopniu spada uczucie stresu, człowiek czuje się o wiele lepiej.

Biegowy sposób na spędzanie swojego czasu ma także doskonały wpływ na mięśnie brzucha i ud. Częste biegi w obu tych przypadkach znacząco je wzmacniają.

Bieganie – jak zacząć

Gdy podejmuje się decyzję o rozpoczęciu przygody z bieganiem, trzeba zwrócić uwagę na aspekty, które są w takiej sytuacji niezwykle istotne.

Odpowiednia rozgrzewka

Najważniejsza w tej kwestii jest odpowiednia rozgrzewka przed takim biegiem. Trzeba tak rozgrzać mięśnie, by idealnie ową czynność rozpocząć. W przypadku braku takiej rozgrzewki lub sytuacji, gdy jest ona niedokładna, to naraża się wtedy na liczne urazy, które z tego często wynikają. W najgorszym wypadku może nawet dojść do zerwania takiego mięśnia, co grozi wielomiesięcznym leczeniem.

Odpowiednie obuwie

Istotny jest dobór odpowiedniego obuwia. To bardzo ważne, żeby wybrać najbardziej wygodne. Gdy wybierze się te nieodpowiednie, to podczas biegu będzie odczuwać się dyskomfort, albo – co gorsza – narazi się na kontuzje kostki.

Odpowiednia trasa i czas biegu

Jako że to dopiero początki, to trzeba pamiętać o wyborze odpowiedniej trasy, i czasu trwania takiego biegu. Trasa nie powinna być zbyt trudna, a czas trwania takiego biegania również nie powinien być zbyt długi. Trzeba mieć na uwadze, by zwiększać to wszystko stopniowo. Wtedy krok po kroku będzie można poczuć wszystkie efekty, jakie ta czynność daje.

Czarno na białym widać, że bieganie niesie ze sobą ogromnie dużo korzyści. Decydując się więc na tak aktywny sposób na spędzanie czasu, zapewnia się lepsze samopoczucie zarówno sobie, jak i organizmowi.

By redakcja serwisu

Dodaj komentarz

You May Also Like

  • Na krzywy… zgryz Polaka

  • Miodowy fenomen, czyli kopalnia zdrowia w jednym słoiku

  • 5 faktów i mitów na temat hałasu

  • Stosowanie kropli nawilżających do oczu – jak wybierać je mądrze?