Wydarzenia, jakimi są targi branżowe, są doskonałymi okazjami do odpowiedniego zareklamowania swojej firmy i pozyskania nowej rzeszy klientów. Można również dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy od konkurencji. Podczas organizowania prezentacji i reklamy własnej oferty, warto zwrócić uwagę na to, jak wyglądają stoiska targowe. Jak przygotować nowoczesna stanowisko konferencyjne? Podpowiadamy.
Jakie stoisko targowe wybrać?
Każde stanowisko konferencyjne możemy dobierać do indywidualnych potrzeb, a nie raz do konkretnych wydarzeń. Dobrze jest jednak zainwestować w rozwiązanie, które bez problemu będzie można przenosić, składać i rozkładać. Takimi cechami odznaczają się stoiska modułowe. Dzięki nim unikniemy zaopatrywania się w kilka różnej wielkości zabudów. Ciągła produkcja nowych systemów może stworzyć zarówno problemy z ich przechowywaniem, jak i generować wysokie koszta.
Stoisko powinno być również dobrze widoczne. Klienci zwykle są wzrokowcami, dlatego warto jest zadbać o wizualną i estetyczną stronę naszego miejsca prezentacji. Odpowiednia kolorystyka, która nawiązuje do idei naszej firmy, a także materiały promocyjne jak foldery, broszury czy ulotki z pewnością podniosą jakość stoiska. Podobnie jest z prezentacją oferty. Im ciekawiej przedstawiona, tym większa szansa, że potencjalny klient zechce zakupić dany produkt lub skorzystać z usługi.
Space branding, czyli jak przyciągnąć uwagę odbiorcy
Oprócz dobrze dobranego i przygotowanego stoiska, dobrze jest zadbać o komfort klientów podczas odwiedzania targów. Jeżeli zatrzymamy na dłużej takiego gościa i poczuje się on w naszej strefie dobrze, to można liczyć na przekazanie dobrej opinii o naszej marce innym. Przygotowanie miejsca wypoczynku, w którym znajdą się pufy czy fotele z logiem firmy z pewnością wizualnie przypadnie do gustu.
Coraz częściej wykorzystywanym narzędziem jest reklama oddziałująca na zmysły. Poza wizualnym aspektem, równie istotny zaczyna być aromamarketing. Jeżeli posiadamy firmę perfumiarską bądź kosmetyczną, jest to idealna okazja do zaprezentowania naszych najnowszych zapachów. Rozpylenie kilku pompek dookoła stoika spowoduje, że goście będą chętniej szli za intrygującą wonią. Podobnie sprawa wygląda z audiomarketingiem. Można postawić na delikatne brzmienia, jeżeli zajmujemy się usługami masażu czy zabiegami odnowy biologicznej. Nieco głośniejsze tony warto wykorzystać w przypadku prowadzenia firmy oferującej usługi podczas wesel.
Równie ważne jest także pokazywanie się w mediach społecznościowych. Strona internetowa czy odpowiednio dobrane kanały komunikacji potrafią świetnie ułatwić dotarcie do potencjalnych klientów i zatrzymać ich przy sobie na dłużej.