Technologie finansowe wspomagają sprzedaż internetową

technologie finansowe

Partnerstwo gigantów sprzedaży internetowej i startupów z sektora technologii finansowych staje się źródłem siły współczesnej gospodarki.

Zapewnienie możliwości finansowania zakupów na korzystnych warunkach już od dawna jest niezbędnym warunkiem odniesienia sukcesu na rynku e-commerce. Aktualnie obowiązujący światowy trend to partnerstwo internetowych sprzedawców z dynamicznie rozwijającymi się przedsiębiorstwami z sektora technologii finansowych. Ciekawe jest, że bardzo często nie są to tradycyjne banki. Postrzegają one szybkie systemy ratalne za rynek zbyt ryzykowny, tymczasem wiele małych i średnich przedsiębiorstw potrzebuje produktów finansowych dających realne wsparcie umożliwiające rozpoczęcie sprzedaży przez internet.

W czasie pandemii klienci rzadziej odwiedzają tradycyjne sklepy

Ale nie tylko to jest przyczyną kilkudziesięcioprocentowych wzrostów sprzedaży w branży e-commerce. Istotne jest również to, że dzięki sprzedaży przez internet obie strony – zarówno sprzedawcy jak i kupujący odnoszą znaczące korzyści ekonomiczne. Dlatego innowacje w technikach sprzedaży, które aktualnie obserwujemy, bez wątpienia zostaną z nami na dłużej. Redukcja kosztów związanych ze sprzedażą może być ratunkiem dla wielu przedsiębiorstw w czasie kryzysu a inwestycja w cyfrowe kanały sprzedaży bez wątpienia pozwala na optymalizację strategii sprzedażowej. Oszczędności mogą wynikać z likwidacji kosztownych struktur takich jak regionalne przedstawicielstwa handlowe lub eliminacji pośredników. Dzięki temu uproszczeniu ulega struktura firmy a całość zysku pozostaje w przedsiębiorstwie.

Amerykański gigant rynku e-commerce – Amazon, bardzo aktywnie rozbudowuje finansową stronę swojego biznesu. Te działania mają trzy cele: przyciągnięcie na platformę większej ilości sprzedawców, większej ilości kupujących oraz ułatwienie im łatwej i korzystnej współpracy. Narzędziami, jakie mają to zapewnić są nowoczesne technologie rozliczeń, produkty depozytowe oraz pożyczkowe. Amazon już od wczesnych lat dwutysięcznych konsekwentnie inwestuje w technologie finansowe. W 2007 roku zainwestował w firmy TextPayMe i Bill Me Later. Pierwsza z nich była innowacyjnym serwisem dzięki któremu można było dokonywać płatności typu peer to peer, druga to dostawca programów finansowania sprzedaży dla sieci detalicznych. Późniejsze lata to rozwój cyfrowych portfeli i usługi Amazon Pay działającej nie tylko w internecie ale również w tradycyjnych punktach sprzedaży.

Z kolei Provema – polskie przedsiębiorstwo z sektora technologii finansowych przyjęło odwrotne podejście

LoanByLink katowickiego fintechu to zintegrowana wtyczka w dużym stopniu upraszczająca cały proces przekształcania witryny internetowej w sklep e-commerce. Jest to wyjście naprzeciw potrzebom firm potrzebujących szybko zbudować skuteczną strategię sprzedaży w sieci. Rozwiązanie posiada rozbudowane funkcje analityczne pozwalające na zarządzanie zarówno sprzedażą produktów, jak i usługami związanymi z finansowaniem.

Do tej pory Provema skupiała się na autorskich rozwiązaniach korzystających z potencjału sztucznej inteligencji. Bazujący na algorymtach projekt fintechu wykorzystano już m.in. do oceny ryzyka kredytowego. Co za tym idzie – znacząco przyspieszeno procesy udzielania kredytów oraz zmniejszeno ryzyko szkodowości. System Provemy jest w stanie obsłużyć do 10 000 wniosków kredytowych jednocześnie. Teraz firma postanowiła wykorzystać te doświadczenia do zbudowania skutecznych produktów informatycznych dla przedsiębiorstw chcących rozwijać sprzedaż internetową.

By redakcja serwisu

Dodaj komentarz

You May Also Like

  • Sektor FinTech – miejsce w gospodarce w dobie pandemii COVID-19

  • Nowe normy etyczne na rynku hipoteki odwróconej

  • Bankructw konsumenckich przybędzie

  • Co daje dziś „zwykłemu Kowalskiemu” open banking i dyrektywa PSD2?